본문 바로가기
영어/강성태 영어 66일 법칙

강성태 공부법 영문법 필수편 (3)

by Pattern-B 2021. 4. 14.
반응형

 

UNIT 06
현재시제

* I eat breakfast every day (나는 매일 아침을 먹는다 )

1. He is a manager. ( 그는 관리자다 )
2. I'm not sure ( 나는 확신하지 않아요 )
3. They are in a meeting with the president (그들은 대표와 회의중이에요)
4. We like jazz music ( 우리는 째즈 음악을 좋아한다 )
5. She wants to see you again ( 그녀는 널 다시보기 원한다 )

6. Amy is sick now ( 에이미는 지금 아프다 )
7. They usually play basketball (그들은 평소에 농구를 해요)
8. The conference starts at 10:30 (회의는 10시 30분에 시작해요)
9. The sun rises in the east ( 태양은 동쪽에서 뜬다 )



UNIT 07
과거시제

* I ordered a pizza an hour ago ( 나는 한시간전 피자를 주문했다 )

1. He was at home last night. ( 그는 어젯밤 집에 있었다 )
2. We weren't aware of the problem ( 우리는 문제를 인지하지 못했다 )
3. I saw him at the mall ( 나는 그를 쇼핑몰에서 봤었다 )
4. She didn't believe me (그녀는 나를 믿지 않았다 )

5. We changed the schedule (우리는 스케줄을 변경했어요 )
6. I got my hair cut yesterday ( 나는 어제 머리를 잘랐다 )
7. Mr. Howell left the office an hour ago ( 하웰씨는 한시간전 사무실을 떠났다 )
8. I graduated from high school in 2012 ( 나는 고등학교를 2012년에 졸업했다 )
9. We listened to jazz music every day ( 우리는 째즈 음악을 매일 들었다 )
10. I wanted to ask you a question ( 나는 너의 질문하고 싶어요 )


 

UNIT 08
미래시제

* Jack will travel to South America ( 잭은 남미 여행할 것이다  )

1. He will be 20 years old next month ( 그는 다음달 20살이 될 것이다 )
2. The class will perform a musical in fornt of people (그 반은 사람들 앞에서 뮤지컬을 공연할(실행) 것이다 ) 
3. l'll call you later ( 내가 너에게 나중에 전화할께~ )
4. I will finish my work soon ( 내가 일을 곧 끝낼께 )

5. She's going to wait in the lobby ( 그녀는로비에서 기다릴꺼다 )
6. We're going to be late ( 우리는 늦게 갈꺼다)
7. I'm not going to invite Steve to the party ( 나는 스티브를 파티에 초대하지 않을꺼야 )
8. We were going to grab some food ( 우리는 간단하게 뭘 좀 먹으려고 했다 )

9. The contract expires next week ( 그 만남은 다음주에 만료됩니다 )
10. I'm staying home tonight ( 나는 오늘밤 집에 있을꺼야 )
11. Where are you going for vacation ( 휴가를 보내러 어디 갈건 가요? )

 

UNIT 09
진행형

* I'm listening to music ( 나는 음악을 듣고 있다 )

1. It's snowing outside ( 밖에 눈이 오고있다 )
2. We're studying English these days ( 우리는 요즘 영어공부를 하고 있어요 ) 
3. l'm starting my new job next week ( 나는 다음주 새로운 직업을 시작한다 ) 

4. My voice was trembling and my heart was racing ( 나의 목소리는 떨리고 있고, 심장은 뛰고 있었다) 
5. I was having dinner at 7:30 last night ( 나는 7시 30분에 저녁을 먹고 있었어)
6. She'll be traveling Europe ( 그녀는 유럽을 여행하는 중일꺼야 )
7. Will you be studying this weekend? (너는 주말에 공부할꺼니? )



 

 

UNIT 10
현재시제와 현재진행형 비교

* I watch television after work ( 나는 일끝나고 TV를 봐 )
* I'm watching televsion ( 나는 TV를 보고있어 )

 

                      [ 현재시제 ]                                       [ 현재진행형 ] 

1. Steve plays tennis (스티브는 테니스를 친다 )  2. Steve is plays tennis (스티브는 테니스를 친다 )
3. I usually eat breakfast ( 나는 보통 저녁을 먹는다)  4. I'm eating breakfast (나는 보통 저녁을 먹는다)
5. My sister speaks ltalian ( 나의 여동생은 이탈리아를 한다 ) 6. She's speaking ltalian ( 그녀는 이탈리아어로 말한다 )
7. It rain a lot these days ( 요즘 비가 많이 온다 ) 8. It's raning outside ( 밖에 비가 오고 있다 )
9. I live in London ( 나는 런던에 산다 )  10. I'm living in London ( 나는 런던에 살고 있다) 

                     [ 현재시제 ]                                       [ 현재진행형 ] 

1. I have a good friend (나는 좋은 친구가 있다 )    2. The directors are having a meeting now (이사들은 지금 회의중)
3. He's kind (그는 친절하다 )                             4. He's being kind (그는 친절하게 굴고 있다 ) 
5. I see a bird over there ( 저 너머에 새가 보인다) 6. I'm seeing a doctor tomorrow ( 나는 내일 의사를 볼 것이다 )  
7. I think you're right (나는 네가 옳다고 생각한다) 8. I'm thinking about our future ( 나는 우리의 미래에 관해 생각해)





UNIT 11
현재완료

* I've decidred to quit my job ( 나는 나의 직업을 그만두기로 했어 )

1. I've known Mr. Kim for 5 years ( 나는 김씨를 5년동안 알고 지냈다 )
2. She has worked here since last years ( 그녀는 작년부터 여기서 일을 했다)  
3. You've been quiet all morning ( 너는 아침 내내 조용하네 )

4. I've just finished a big project ( 나는 큰일을 끝마쳤다 )
5. We've spent the entire budget ( 우리는 전체 예산을 다 썼다 )
6. Have you already canceled the reservation for the hotel? ( 너는 호텔예약을 이미 취소했니? )

7. Have you ever met Ms. Green? ( 너는 언제 그린씨를 만난적 있니?)
8. I've never tried Thai food ( 나는 결코 태국 음식을 먹어본적이 없다 ) 
9. She has read the book three times ( 그녀는 그 책을 3번 읽었다 )

10. He has broken his leg. ( 그는 그의 다리가 부러졌다)
11. Madagascar has lost 80% of its forests ( 마다카스카르는 산림의 80%를 잃었다 )
12. They've left home ( 그들은 집을 떠났다 ) 

UNIT 12
현재완료와 과거시제 비교

* I've lost my cellphone ( 나는 나의 전화기를 읽어버렸어 )

  [ 현재완료 ] - 현재완료와 과거시제의 차이                            

1. I've lived in Madrid since 2012 (나는 12년 마드리드에 살고 있다) / 
3. Many people have faced great obstacles (많은 살람들이 큰 장애물을 마주한적이 있다 )
5. Mr. Jones has written many poems ( 존슨씨는 많은 시를 썼왔다 )  
7. Brian has won first prize ( 브라이언이 1등상을 받았어 ) 

  [ 과거 ] 

2. I lived in Madeid (나는 마드리드에 살았다) 
4. They faced a great obstacle that day ( 그들은 그날 큰 장애물을 마주했다 )
6. Charles Dickens wrote many novels ( 찰스 디킨슨은 많은 소설을 썼다 ) 
8. Brian won first prize last month ( 브라이언은 마지막달 1등상을 받았었다 )


  [ 현재완료 ] - 현재완료와 과거시제에 쓰이는 시간 표현                       

9. I haven't seen her since last night (나는 어젯밤 이후로 그녀를 보지 못했다 )
11. She has recently moved to a new house ( 그녀는 최근에 새집으로 이사했다)
13. She moved to this town month ago (그녀는 두 달 전에 이 마을로 이사왔다) 
15. He hasn't decided yet (그는 아직 결정하지 못했다 )

  [ 과거 ] 

10. I didn't see her last night (나는 어젯밤 그녀를 보지 못했다 )
12. She moved to this town month ago ( 그녀는 두 달 전에 이 마을로 이사왔다 )  
14. We just had dinner (우리는 조금전 저녁을 먹었다 ) 
16. He didn't decided yet ( 그는 아직 결정하지 않았다)

 

 

UNIT 13
과거완료, 미래완료

* I had completed the course beforce spring came (나는 보이 오기전에 과정을 완료했어)

[ 과거완료 ]                         

1. I hadn't heard of him until yesterday. ( 나는 어제까지 그의 대해서 들어본적이 없다 )
2. I had waited for an hour beforce he appeared ( 나는 그가 나타나기전 한시간을 기다렸다 )
3. He had gone home when I arrived ( 그는 내가 도착할때 집으로 갔었다 )
4. I couldn't call you because I had lost my cell phone (나는 내 핸드폰을 분실해서 너를 부리지 못했다 )

 

[ 미래완료 ]                         

5. By 2023, I'll have graduated from university. (2023년, 나는 대학을 졸업했을 것이다 )
6. She will have finished the project beforce next Friday ( 그녀는 다음주 금요일전 이 프로젝트를 마무리 할것이다 )
7. This upgrade will have added many features. ( 이번 업그레이드는 많은 특징(기능)이 더해졌다 )
8. You'll have forgotten us by then ( 너는 그때가 되면 우리를 잊게될꺼다 )

 

UNIT 14
완료진행형

* It's been raining since yesterday (어제부터 비가 계속 내리고 있어 ) 

[ 현재완료진행형 ]                         

1. I've been working so hard all week ( 나는 일주일 내내 아주 열심히 일하고 있다)
2. She's been avoiding me since Monyday ( 그녀는 월요일 이후로 나는 피하고 있다)
3. Many users have been reporting problems ( 많은 사용자들이 문제를 보고해오고 있다 ) 

[ 현재완료진행형 ]    

4. My sister had been living there for ten years before she got married (내 여동생 결혼하기전 거기서 10년 살고있다)
5. I hadn't been feeling well, so I asked for some time off. ( 나는 몸이 안좋다고 느껴서, 휴가를 신청했다)

[ 현재완료진행형 ]   

6. In July, I'll have been studying English for 10 years ( 7월이면 나는 10년영어공부를 했었다 )
7. Next year, we'll have been living in this city for 20 years ( 내년이면 우리도 여기서 20년째 살고 있다 ) 

 

728x90
반응형